تیتر برتر تیتر برتر .

تیتر برتر

قبل از آرایش روی پوست چرب چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

آرایش پوست چرب آرایش پوست چرب
امروزه در دنیای مد، آرایش جزئی از وظایف روزمره است و در واقع همه خانم ها به دنبال لوازم آرایشی خوب و با کیفیتی هستند که علاوه بر پوشاندن خوب صورت، از پوستشان نیز محافظت کند. اما باید به این نکته توجه کنید، اگر به سلامت پوست و نوع آرایش خود اهمیت می دهید، باید کرم ها و لوازم آرایشی خود را با توجه به پوست صورت خود انتخاب کنید، مثلاً اگر پوست چرب دارید، قبل از استفاده باید به آن توجه کنید. آرایش چه نکاتی را باید در چربی رعایت کرد.
در این مقاله به این موضوع می پردازیم و همچنین پوست های چرب را به شما معرفی می کنیم تا نوع پوست خود را به خوبی بشناسید و برای داشتن بهترین آرایش برای پوست های چرب یک سری نکات را رعایت کنید.
عناوین اصلی این صفحه نمایش
پوست چرب چیست؟
به طور کلی ما سه نوع پوست چرب، خشک و معمولی داریم. پوست چرب به پوستی گفته می شود که ترشحات اضافی از بسیاری از غدد چربی دارد. در زیر چین های پوستی غدد چربی وجود دارد که فعال هستند و عرق و چربی زیادی تولید می کنند و آن را از طریق منافذ تخلیه می کنند و به همین دلیل منافذ چربی پوست بزرگ می شوند. اگر پوست شما چرب است، پوست شما اغلب براق است، به خصوص در اطراف بینی و پیشانی.
همچنین بخوانید: مراقبت از پوست کره ای (هزینه آن چقدر است؟)
یکی از راه های تشخیص پوست چرب استفاده از کاغذ جاذب است. صورت خود را بشویید و پس از 30 دقیقه صورت خود را با کاغذ جاذب پاک کنید. اگر کاغذ لکه به پوستتان چسبید، پوستتان چرب است و اگر کاغذ لکه خشک و مقداری روغن روی آن بود، پوستتان چرب نیست.
علل پوست چرب
دلایل زیادی برای چرب شدن پوست وجود دارد. به عنوان مثال عوامل ژنتیکی، مصرف دارو، استفاده نادرست از لوازم آرایشی، تغییرات جوی، تغییرات هورمونی، استرس و ... می توانند باعث چرب شدن پوست شوند.
علائم پوست چرب
به طور کلی، اگر یکی از علائم زیر را دارید، پوست چرب دارید. علائم شایع مانند:
داشتن پوست براق روی بینی و پیشانی
آکنه روی بدن، از جمله جوش های سر سفید و سر سیاه
وجود منافذ بزرگ روی پوست
پوست خشن و ضخیم دارد
احساس تمیزی مداوم پوست
قبل از آرایش پوست چرب چه نکاتی را رعایت کنیم؟
برای محافظت از پوست چرب و ایجاد بهترین آرایش بر روی پوست چرب خود، رعایت نکاتی که در این قسمت قبل و در حین آرایش به آنها می پردازیم، ضروری است.
1. آماده سازی پوست
قبل از آرایش، پوست چرب خود را تمیز کرده و با مواد شوینده مخصوص بشویید. این کار به منظور داشتن پوستی تمیز و صاف در زمانی که می خواهید آرایش کنید انجام می شود و قبل از آرایش باید از آبرسانی کامل پوست خود مطمئن شوید.
همچنین بخوانید : بهترین مرکز مراقبت از پوست در تهران کجاست؟
اما توجه به این نکته نیز ضروری است که نباید پوست خود را بیش از حد بشویید زیرا این کار باعث از بین رفتن چربی و رطوبت طبیعی پوست می شود. بهتر است این کار را قبل از رفتن به رختخواب انجام دهید و یک بار در شب هنگام بیدار شدن صورت خود را بشویید
2. از تونر استفاده کنید
تونر از فرمول خاصی ساخته شده است که پوست را از چربی اضافی و ناخالصی های سطح پوست آزاد می کند.
مقداری تونر بدون چربی مناسب برای پوست های چرب روی پد بریزید و روی تمام پوست به جز چشم پخش کنید و بگذارید خشک شود.
برای حفظ رطوبت پوست، باید یک بار در روز از یک تونر بدون الکل استفاده کنید
می توانید با استفاده از گلاب و فندق جادوگر یک تونر خانگی درست کنید.
3. از مرطوب کننده های مناسب استفاده کنید
هنگام خرید و استفاده از مرطوب‌کننده‌ها، مراقب باشید که مرطوب‌کننده‌های صورت غیر چرب، مات‌کننده و کاهش‌دهنده صورت خریداری کنید و قبل از آرایش استفاده کنید.
استفاده از مرطوب کننده های مرطوب کننده قبل از آرایش می تواند چربی اضافی پوست را جذب کند و از براق شدن پوست بعد از آرایش جلوگیری کند.
4. لایه برداری پوست
برای آرایش خوب، باید قبل از آرایش، پوست خود را لایه برداری کنید.
همچنین بخوانید: پک فواید چشم و صورت (ضد چروک) را بشناسید
اگر پوست چرب دارید، باید 3 یا 4 بار در هفته لایه برداری کنید. پوست چرب چربی زیادی تولید می کند که منافذ را مسدود می کند و اگر قبل از آرایش این روغن ها را پاک نکنیم، پوست شما براق می شود، بنابراین از شستن پوست خودداری کنید. پاک کننده های لایه بردار
5. از ماسک ضد چربی استفاده کنید
قبل از آرایش، یک یا دو بار در هفته پوست خود را با یک ماسک جاذب روغن درمان کنید تا پوستی صاف تر و کم چرب تر داشته باشید. علاوه بر ماسک های شیمیایی، می توانید از ماسک های طبیعی نیز برای از بین بردن چربی اضافی پوست خود استفاده کنید.
6. من خوشحال نیستم
همچنین می توانید از گلاب برای متعادل کردن PH پوست خود استفاده کنید. گلاب علاوه بر آبرسانی به پوست، به تنظیم pH نیز کمک می کند.

https://fatemehhabashi.com/oily-skin-makeup/


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۱۵:۰۹ توسط:تیتر برتر موضوع: نظرات (0)