تیتر برتر تیتر برتر .

تیتر برتر

چاپگر چیست و چگونه کار می کند؟

در این مقاله به سؤال احتمالی برخی از کاربران پاسخ خواهیم داد که چاپگر چیست و چگونه کار می کند. در ابتدای این مقاله پس از معرفی کوتاه، انواع چاپگرهای موجود و چاپخانه اول را فهرست می کنیم. در زیر مشخصات هر یک از چاپگرهای موجود در بازار را شرح می دهیم و با عملکرد و مشخصات فنی هر یک از آنها آشنا می شویم.

همانطور که می دانید امروزه پرینترها یکی از مهمترین ملزومات اکثر مشاغل و ادارات هستند. از دانشجویان گرفته تا دانشجویان و مشتریان شرکتی و دفاتر. همه آنها باید اسناد و فایل های خود را چاپ کنند. برخی از افراد برای کارهای روزمره خود از چاپگر استفاده می کنند و از این طریق درآمد کسب می کنند.

بنابراین چه بخواهید چاپگر بخرید و چه از آن استفاده کنید، باید اطلاعات کافی در مورد این دستگاه داشته باشید. این اطلاعات به شما کمک می کند تا در مورد انواع چاپگر و نحوه کار آنها بیاموزید. اگرچه سال ها از اختراع و تولید اولین چاپگر می گذرد، اما این دستگاه و قابلیت های آن هنوز برای بسیاری ناشناخته است. در مقاله بعدی به بررسی پرینتر، قابلیت ها و انواع آن می پردازیم.

 

چاپگر چیست؟

چاپگر که در فارسی به آن چاپگر می گویند یکی از لوازم جانبی کامپیوتر است. احتمالا همه ما باید حداقل یک بار از چاپگر استفاده کنیم، به خصوص اگر با ادارات و سازمان ها سر و کار داشته باشیم یا درس خوانده و درس خوانده باشیم. برخی از ما نیز تجربه کار حرفه ای با این دستگاه را داریم و کاربران حرفه ای در این زمینه هستیم. اما چاپگر چیست و چگونه کار می کند؟ چاپگر به عنوان یکی از لوازم جانبی کامپیوتر به کاربر کمک می کند تا متن یا تصویر ایجاد شده در کامپیوتر را روی کاغذ مورد نظر خود چاپ کند.

چاپگرها در انواع و مدل های مختلفی از جمله: پرینترهای ماتریس نقطه ای، پرینترهای لیزری، پرینترهای جوهرافشان، چاپگرهای تماسی و غیر تماسی طراحی و تولید می شوند. در اواسط دهه 1980 چاپگرهای جوهرافشان به بازار معرفی شدند و در مدت کوتاهی جایگاه خود را به عنوان یکی از پرکاربردترین و کاربردی ترین دستگاه ها تثبیت کردند. فونت به صورت رنگی و سیاه و سفید موجود است. منبع تامین جوهر چاپگر بسته به نوع چاپگر، کارتریج یا کارتریج است. اپسون به عنوان اولین تولید کننده چاپگر در جهان شناخته می شود. سیکو اپسون که در سراسر جهان با نام اپسون شناخته می شود، یک شرکت فناوری ژاپنی و یکی از بزرگترین تولید کنندگان چاپگرها و تجهیزات اطلاعات و تصویربرداری در جهان است.

 

چاپگرهای جوهر افشان

در حال حاضر تولیدکنندگان چاپگر با ارائه چاپگرهای بهبود یافته و تکمیل فناوری مدل های قبلی سعی در جلب رضایت کاربران خود دارند. به عنوان مثال در همان زمان «چاپگرهای جوهرافشان» با امکان اتصال به دوربین های دیجیتال تحول بزرگی در زمینه چاپ تصویر ایجاد کردند. اگر از جوهر و کاغذ خاصی برای چاپ تصاویر روی این گونه چاپگرها استفاده شود، تصاویر چاپ شده بسیار بالا خواهند بود.

 

پرینترهای لیزری

مزیت منحصر به فرد و مهم «پرینترهای لیزری» تک رنگ کیفیت چاپ بالای آنهاست. به دلیل امکانات موجود در این چاپگرها مانند حافظه و سینی کاغذ، می توان از آنها برای کارهای چاپی با تیراژ بالا استفاده کرد. یکی از مدل های دیگر پرینترهای لیزری «پرینتر لیزری رنگی» است که با استفاده از آن می توان متن و تصاویر را با کیفیت بالا و سرعت مناسب چاپ کرد.

امروزه بسیاری از کاربران تمایل به استفاده از پرینترهای لیزری دارند و دلیل این امر کاهش قیمت پرینترهای لیزری رنگی است. اما اکثر کاربران قبل از خرید چاپگر، علاوه بر در نظر گرفتن قیمت، به پارامترهای دیگری مانند سرعت و کیفیت نیز توجه می کنند و بر اساس تعادل بین پارامترهای فوق تصمیم نهایی خرید خود را می گیرند. امیدواریم به این سوال که چاپگر چیست و چگونه کار می کند، پاسخ کافی داده باشیم.

 

چاپگر چگونه کار می کند؟

نحوه کار و نحوه کار چاپگر با ساختار آن مشخص می شود و عملکرد هر مدل با مدل دیگر متفاوت است. پرینترهای زیادی در بازار وجود دارد که دارای ویژگی های زیادی توسط شرکت های مختلف ارائه می شود. صرف نظر از کیفیت خروجی، این دستگاه ها عملکردهای متفاوتی دارند، بنابراین کاربر باید چاپگر خود را بر اساس نیاز و انتظارات خود انتخاب و تنظیم کند. در هر صورت چاپگر به عنوان یکی از لوازم جانبی کامپیوتر به کاربر کمک می کند تا متن یا تصویر ایجاد شده در کامپیوتر را روی کاغذ مورد نظر خود چاپ کند.

چاپگرها در انواع و مدل های مختلفی از جمله: پرینترهای ماتریس نقطه ای، پرینترهای لیزری، پرینترهای جوهرافشان، تماسی و غیر تماسی طراحی و تولید می شوند. برای درک نحوه کار چاپگرها و نحوه عملکرد هر چاپگر، مقالات زیر را بخوانید:

 

چاپگر جوهر افشان (Inject) چگونه کار می کند:

چاپگرهای رنگی تصاویر سیاه و سفید و رنگی را با پخش قطره های ریز جوهر روی کاغذ از طریق سوراخ های ریز سر چاپ ایجاد می کنند. رنگ های اصلی در چاپگرهای جوهرافشان به سه رنگ قرمز و زرد تقسیم می شوند. این دستگاه دارای جوهر مشکی نیز می باشد که برای تولید تصاویر سیاه استفاده می شود. به یاد داشته باشید که برای چاپ حرفه ای عکس به چاپگری نیاز دارید که علاوه بر سه رنگ اصلی و مشکی، دارای شش رنگ مختلف و همچنین قرمز روشن و آبی روشن باشد. چاپگرهای رنگی معمولاً مقرون به صرفه تر و راحت تر هستند و برای استفاده عمومی انتخاب بهتری هستند.

 

چگونه یک چاپگر لیزری سیاه و سفید (تک رنگ):

پرینترهای لیزری تک رنگ مانند دستگاه فتوکپی عمل می کنند، بنابراین سرعت بیشتری دارند. چاپگرهای لیزری سیاه و سفید بهترین گزینه برای چاپ تعداد زیادی از صفحات متن هستند. به خصوص که وضوح بسیار بالایی دارند. یکی از مزایای هیجان انگیز استفاده از پرینترهای لیزری تک رنگ، قیمت پایین هر صفحه چاپ شده است. این امر هزینه کلی تعویض یا بارگیری کارتریج را کاهش می دهد. به طور کلی، چاپگر لیزری بهترین انتخاب برای یک دفتر یا دفتر بزرگ است که نیاز به چاپ متن زیادی در طول روز دارد.

پرینترهای لیزری رنگی چگونه کار می کنند؟

 

چاپگرهای لیزری برای چاپ تصاویر و عکس های گرافیکی عالی هستند. تونر CMYK جایگزین جوهر در این چاپگر شده است. این چاپگر تصاویر و عکس های گرافیکی با کیفیت عالی تولید می کند که نیازهای عکاسان و گرافیست های حرفه ای را برآورده می کند. با توجه به کیفیت بالای این چاپگر، مشخص است که قیمت آن نیز بالاست. این چاپگر برای استفاده تجاری است، نه برای استفاده خانگی یا عمومی.

 

نحوه عملکرد چاپگر چند وظیفه ای (چند وظیفه ای):

در ادارات به دلیل کمبود جا، وجود پرینترهای متعدد بسیار مفید است. از دیگر معایب این دستگاه این است که در صورت آسیب دیدن یک قطعه، تمامی قطعات آن آسیب می بیند. به طور کلی، این ابزار برای استفاده عمومی یا اداری کوچک استفاده می شود. قیمت این محصول با توجه به ظرفیت و کارایی آن بسیار مناسب است.

 

چاپگر سه بعدی چگونه کار می کند:

چاپگرهای سه بعدی قادر به تولید هر شیء سه بعدی با هر پیچیدگی هستند. برای این کار باید شکل مورد نظر را در نرم افزار سه بعدی طراحی کرده و با مواد مختلف چاپ کنید. اولین چاپگر سه بعدی توسط چاک هال، بنیانگذار 3D Systems در سال 1987 اختراع شد. این چاپگرها ابتدا به طور گسترده برای نمونه سازی سریع مورد استفاده قرار گرفتند و امروزه عمدتاً برای چاپ قطعات محصول و سرعت بخشیدن به چرخه های تولید استفاده می شوند.

یک چاپگر قابل حمل چگونه کار می کند:

این دستگاه برای کسانی که به چاپگر قابل حمل نیاز دارند، گزینه مناسبی است. اندازه این چاپگر به اندازه یک دستکش است و نیروی مورد نیاز خود را از باتری تامین می کند. تکنولوژی این چاپگرها معمولا جوهر افشان یا تونر حرارتی (ریبون) می باشد. کیفیت پایین پرینترهای قابل حمل یکی از معایب این دستگاه هاست. یکی دیگر از معایب این دستگاه ها این است که سرعت چاپ آنها پایین است و باید هر برگه را وارد چاپگر کنید. یکی از ویژگی های این چاپگر داشتن پورت مادون قرمز است که به کاربران امکان انتقال داده ها را بدون اتصال چاپگر به کامپیوتر می دهد.

 

نکات مهم هنگام خرید چاپگر

برای خرید یک چاپگر مناسب و کارآمد، ویژگی های چاپگر مورد نیاز خود را آماده کرده و به فروشنده نشان دهید تا زمان زیادی را صرف مقایسه و بررسی محصولات نکنید. این به شما کمک می کند ویژگی ها و گزینه هایی را که در اولویت شما هستند (نکاتی مانند راحتی شبکه، سرعت چاپ، کیفیت چاپ، ظرفیت کاغذ، اندازه و وزن) در هنگام خرید دستگاه در نظر بگیرید. برخی از مواردی که قبل از تهیه چاپگر باید به آنها توجه کنید عبارتند از: امکان چاپ دو طرفه یا عدم چاپ خودکار، حداکثر تعداد صفحات چاپ شده در ماه (چرخه کاری ماهانه)، سرعت موتور (سرعت چاپ)، کارتریج استارت، کیفیت وضوح چاپ (نقاط در اینچ)، وضوح اسکن و غیره

قبل از خرید چاپگر باید به کاربر مورد نظر توجه کنید و دستگاه را بر اساس معیارهای خود انتخاب کنید، اما برخی از ویژگی های کلی که باید به آنها توجه کنید عبارتند از:

کیفیت چاپ (dpi) چاپگر یا تعیین تعداد نقاط چاپگر

سرعت دستگاه بر حسب صفحات در دقیقه یا حروف در دقیقه

حافظه داخلی بر حسب کیلوبایت یا مگابایت

حداکثر تعداد صفحات چاپ شده در ماه (چرخه کاری ماهانه)

قابلیت ها و امکانات شبکه، سینی کاغذ استاندارد و اختیاری

سینی های چند منظوره یا قرار دادن کاغذ، چاپ در دو طرف کاغذ

صفحه نمایش لمسی، غیر لمسی و ساده و مدل های دیگر

اسلات کارت رسانه و پورت های PictBridge

پورت USB

 

نمایش بیشتر: https://avafarhang.com/


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ فروردین ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۱۶:۲۳ توسط:تیتر برتر موضوع: نظرات (0)