تیتر برتر تیتر برتر .

تیتر برتر

آموزش نصب وردپرس در  Plesk

پلسک محبوب‌ترین کنترل پنل هاستینگ بعد از سی پنل است. این کنترل پنل بر روی انواع ویندوزها قابل نصب و راه اندازی است و از نظر پشتیبانی نیز ویندوز، بعد از لینوکس در رده ی دوم قرار دارد. پلسک ورژن‌ها و انواع گوناگونی دارد که هر یک برای مدل خاصی از کاربری و میزبانی وب مناسب است. به طور کلی پلسک و سی پنل تفاوت چندانی با هم ندارند و در بسیاری از شرکت های مطرح دنیا مورد استقبال قرار گرفته‌اند .البته پلسک کنترل پنلی با منبع باز نیست و برای استفاده از آن مثل سی پنل به لایسنس نیاز خواهید داشت.

در این مطلب می‌خواهیم روش نصب این CMS پر کاربرد یعنی WordPress را بر روی پلسک آموزش دهیم.

1.      برای گام نخست ابتدا به اکانت خود در پلسک لاگین شده و به قسمت File Manager هاست مراجعه نمایید.

2.      سپس با استفاده از گزینه Upload فایل Zip وردپرس را که از قبل دانلود کرده‌اید، در هاست خود آپلود نمایید.

3.      پس از آپلود کامل فایل فشرده وردپرس، تیک کنار فایل مورد نظر را فعال کرده و بر روی گزینه Extract Fils کلیک کنید تا فایل از حالت فشرده خارج شود.

4.      مرحله‌ی بعدی این است که فایل‌های وردپرس را به پوشه‌ی اصلی سایت منتقل نمایید که برای انجام این مورد تنها کافی است همه‌ی فایل‌های وردپرسی را انتخاب کرده و با استفاده از گزینه‌ی Move آنها را به پوشه‌ی httpdocs منتقل کنید.

5.      گام دوم برای نصب وردپرس(WordPress) ایجاد دیتابیسی است که CMS به کمک آن راه اندازی شود. برای انجام این کار به صفحه‌ی اصلی هاست بازگشته و به قسمت Databases مراجعه کرده و پس از کلیک بر روی گزینه Add Databases،  سایت مورد نظررا انتخاب کرده و اطلاعات خواسته شده برای ایجاد دیتابیس و یوزر را وارد نمایید.

6.      گام بعدی، گام اصلی نصب وردپرس(WordPress) است و مراحل قبل همگی ایجاد زمینه‌هایی برای راه اندازی آن بود. برای شروع نصب کافی است آدرس سایت خود را در مرورگر وارد کنید تا مراحل نصب آغاز شود. بعد از انتخاب زبان وردپرس خود به دلخواه، نیاز است اطلاعات دیتابیس درخواستی  را تکمیل کرده و به مرحله بعد بروید.

7.      پس از این مرحله نیاز است اطلاعات لاگین وردپرس را وارد نمایید برای یوزر admin پسوردی در نظر بگیرید و بر روی گزینه Install WordPress کلیک کنید تا نصب CMS شما تکمیل شود.

8.      پس از انجام مراحل بالا برای دسترسی به صفحه‌ی ورد وردپرس، آدرس سایت را به صورت زیر در مرورگر وارد کرده و اطلاعاتی که در مرحله ۷ وارد کردیم را برای پارامتر های user و password وارد کنید.

 https://tafahomonline.ir/%D8%AC%D8%A7%DB%8C%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%87%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D9%88%D8%B1%D8%AF%D9%BE%D8%B1%D8%B3-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%B3%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%B3-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%DB%8C/


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ دی ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۲۸:۴۷ توسط:تیتر برتر موضوع: نظرات (3)