تیتر برتر تیتر برتر .

تیتر برتر

بهداشت دهان و دندان چگونه رعایت می شود؟

از گذشته تا به امروز، رعایت بهداشت فردی برای همه افراد مهم و ضروری است تا هر روز با مشکلات زندگی و شخصی مواجه شوند، بنابراین باید بعد از یک روز پرمشغله و پرمشغله، بهداشت خود را رعایت کنیم. به عنوان مثال، شستن دست ها و صورت، کوتاه کردن ناخن های انگشت و بسیاری موارد دیگر. شاید در اطرافتان افرادی را دیده باشید که دست های خود را چند بار در روز می شویند یا چند بار در روز دوش می گیرید.

فکر نمی کنید وسواس آزاردهنده است؟ در پاسخ به این سوال می توان گفت که رعایت بهداشت فردی بسیار مهم است اما نباید دچار وسواس شد. در واقع با وجود وسواس، هم خود فرد و هم اطرافیانش آشفته می شوند. بنابراین می توان گفت وسواس نوعی بیماری روحی و روانی است که کمکی به رعایت بهداشت نمی کند، بلکه باعث ایجاد فاصله از بهداشت واقعی می شود. به نظر شما چرا بهداشت فردی مهم است؟ چرا باید بهداشت فردی را رعایت کنیم؟ مزایای بهداشت فردی چیست؟ اگر به دنبال پاسخ این نوع سوالات هستید، پیشنهاد می کنیم تا انتها با ما همراه باشید.

 

چرا باید بهداشت فردی را رعایت کنیم؟

ما می دانیم که از آنجایی که ویروس کرونا در سراسر جهان وجود دارد، بهداشت فقط برای داشتن تناسب اندام و زیبا ماندن نیست. در واقع با رعایت بهداشت در این زمان علاوه بر سالم و خوشبو بودن می توانیم سلامت بدن خود را نیز حفظ کنیم. به عبارت دیگر، برای جلوگیری از ابتلا به کرونا، کارهای زیادی از جمله شستن مرتب دست‌ها، مسواک زدن، تمیز کردن پوست از آلودگی و ... انجام دادیم. ما 19 را انجام دادیم. البته این بدان معنا نیست که باید همیشه تمیز باشیم. از این رو می توان سلامت بدن و زیبایی آن را از جمله دلایل اهمیت رعایت بهداشت فردی نام برد.

 

بهداشت دهان و دندان چگونه رعایت می شود؟

از کودکی و در مدرسه به ما یاد دادند که روزی 3 بار مسواک بزنیم. بعد از هر وعده غذایی از یک مسواک نسبتا نرم استفاده کنید و از نخ دندان استفاده کنید. همانطور که می دانید باقی ماندن غذا روی دندان ها می تواند باعث پوسیدگی و آسیب شود. مصرف شیرینی ها، مواد قندی و نوشابه ها روی دندان متمرکز شده و به مرور زمان باعث تخریب و از بین رفتن آن ها می شود. بنابراین سعی کنید تا حد امکان از مصرف نوشابه و قندهای غیر طبیعی خودداری کنید. همچنین می توانید برای حفظ سلامت دهان و دندان و جلوگیری از پوسیدگی دندان از لبنیات استفاده کنید. بنابراین می توان گفت بعد از هر وعده غذایی مسواک زدن، نخ دندان کشیدن و آب نمک را فراموش نکنید.

 

چرا سلامت پوست مهم است؟

پوست یکی از مهمترین جنبه های زیبایی است. توجه به آن پوستی شفاف و سالم به شما می دهد و اعتماد به نفس شما را دو چندان می کند. پوست انسان چرب، نرمال یا خشک است. اگر پوستتان چرب است باید به رژیم غذایی خود توجه کنید. مصرف بیش از حد چربی و فست فود می تواند تاثیر مستقیمی بر سلامت پوست داشته باشد. اگر پوستتان خشک است از روغن های گیاهی مانند روغن نارگیل، روغن زیتون استفاده کنید و صورت خود را دو بار در روز (صبح و عصر) با ژل شستشو و کف بشویید.

بنابراین توصیه می کنیم برای جلوگیری از آسیب به پوست، مراقب بهداشت پوست باشید و تمام گرد و غبار را از روی پوست پاک کنید.

 

چرا باید به بهداشت مو اهمیت دهید؟

یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه شود، تمیزی مو است. برای مثال کوتاه کردن مو هر 6 ماه یکبار می تواند سلامت موهای شما را تضمین کند. به عنوان مثال می توانید با کوتاه کردن موها در زمان های خاص از ظاهر شدن موخوره جلوگیری کنید یا اینکه موهای خود را به درستی بشویید، می توانید از ایجاد شوره در پوست سر جلوگیری کنید و چربی پوست سر خود را پاک کنید. همچنین می توانید با موارد مهمی مانند رژیم غذایی مناسب، سیگار نکشیدن، محدود کردن استفاده از اتو مو و سشوار و غیره از ریزش و آسیب مو جلوگیری کنید.

 

مزایای سلامت شخصی

o پیشگیری از بیماری های انگلی و ویروسی.

o بهداشت فردی می تواند به افزایش اعتماد به نفس فرد کمک کند.

o برنامه ریزی غذایی و تغذیه مناسب می تواند از اضافه وزن و چاقی و بیماری های گوارشی پیشگیری کند.

o با رعایت بهداشت فردی می توان ظاهر و زیبایی را دو چندان کرد به عنوان مثال فردی که ناخن های کوتاه، موهایی مرتب و تمیز و لباس های تمیز دارد، جدا از اینکه به ظاهرش کمک می کند، می تواند بهداشت فردی را نیز رعایت کند.

 

چگونه باید بهداشت فردی را رعایت کنیم؟

شستن دست ها قبل از غذا و بعد از غذا فراموش نشود.

حداقل 2 یا 3 بار در روز از دهانی و بریس استفاده کنید.

o لباس های خود را به خصوص لباس های زیر را بلافاصله عوض کنید.

o برای جلوگیری از حساسیت پوستی از لباس های نخی استفاده کنید.

o حداقل دو بار در هفته دوش بگیرید و بدن و موهای خود را به خوبی بشویید.

با دستمال مرطوب و آب صورت خود را از آلودگی و آرایش پاک کنید.

o سعی کنید در طول روز به اندازه کافی ورزش کنید و فعالیت های ورزشی را در برنامه زندگی خود بگنجانید.

o یکی از راه های ایجاد اختلال در سیستم گوارش، خوردن غذاهای آماده و چرب است. تا حد امکان از این غذاها خودداری کنید.

منبع: https://bazaar-baz.com/product-category/%d8%b2%db%8c%d8%a8%d8%a7%db%8c%db%8c-%d9%88-%d8%b3%d9%84%d8%a7%d9%85%d8%aa/%d8%a8%d9%87%d8%af%d8%a7%d8%b4%d8%aa-%d9%81%d8%b1%d8%af%db%8c/page/2


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ساعت: ۰۴:۴۸:۰۶ توسط:تیتر برتر موضوع: نظرات (0)