تيتر برتر تيتر برتر .

تيتر برتر

قبل از آرايش روي پوست چرب چه نكاتي را بايد در نظر گرفت؟

آرايش پوست چرب آرايش پوست چرب
امروزه در دنياي مد، آرايش جزئي از وظايف روزمره است و در واقع همه خانم ها به دنبال لوازم آرايشي خوب و با كيفيتي هستند كه علاوه بر پوشاندن خوب صورت، از پوستشان نيز محافظت كند. اما بايد به اين نكته توجه كنيد، اگر به سلامت پوست و نوع آرايش خود اهميت مي دهيد، بايد كرم ها و لوازم آرايشي خود را با توجه به پوست صورت خود انتخاب كنيد، مثلاً اگر پوست چرب داريد، قبل از استفاده بايد به آن توجه كنيد. آرايش چه نكاتي را بايد در چربي رعايت كرد.
در اين مقاله به اين موضوع مي پردازيم و همچنين پوست هاي چرب را به شما معرفي مي كنيم تا نوع پوست خود را به خوبي بشناسيد و براي داشتن بهترين آرايش براي پوست هاي چرب يك سري نكات را رعايت كنيد.
عناوين اصلي اين صفحه نمايش
پوست چرب چيست؟
به طور كلي ما سه نوع پوست چرب، خشك و معمولي داريم. پوست چرب به پوستي گفته مي شود كه ترشحات اضافي از بسياري از غدد چربي دارد. در زير چين هاي پوستي غدد چربي وجود دارد كه فعال هستند و عرق و چربي زيادي توليد مي كنند و آن را از طريق منافذ تخليه مي كنند و به همين دليل منافذ چربي پوست بزرگ مي شوند. اگر پوست شما چرب است، پوست شما اغلب براق است، به خصوص در اطراف بيني و پيشاني.
همچنين بخوانيد: مراقبت از پوست كره اي (هزينه آن چقدر است؟)
يكي از راه هاي تشخيص پوست چرب استفاده از كاغذ جاذب است. صورت خود را بشوييد و پس از 30 دقيقه صورت خود را با كاغذ جاذب پاك كنيد. اگر كاغذ لكه به پوستتان چسبيد، پوستتان چرب است و اگر كاغذ لكه خشك و مقداري روغن روي آن بود، پوستتان چرب نيست.
علل پوست چرب
دلايل زيادي براي چرب شدن پوست وجود دارد. به عنوان مثال عوامل ژنتيكي، مصرف دارو، استفاده نادرست از لوازم آرايشي، تغييرات جوي، تغييرات هورموني، استرس و ... مي توانند باعث چرب شدن پوست شوند.
علائم پوست چرب
به طور كلي، اگر يكي از علائم زير را داريد، پوست چرب داريد. علائم شايع مانند:
داشتن پوست براق روي بيني و پيشاني
آكنه روي بدن، از جمله جوش هاي سر سفيد و سر سياه
وجود منافذ بزرگ روي پوست
پوست خشن و ضخيم دارد
احساس تميزي مداوم پوست
قبل از آرايش پوست چرب چه نكاتي را رعايت كنيم؟
براي محافظت از پوست چرب و ايجاد بهترين آرايش بر روي پوست چرب خود، رعايت نكاتي كه در اين قسمت قبل و در حين آرايش به آنها مي پردازيم، ضروري است.
1. آماده سازي پوست
قبل از آرايش، پوست چرب خود را تميز كرده و با مواد شوينده مخصوص بشوييد. اين كار به منظور داشتن پوستي تميز و صاف در زماني كه مي خواهيد آرايش كنيد انجام مي شود و قبل از آرايش بايد از آبرساني كامل پوست خود مطمئن شويد.
همچنين بخوانيد : بهترين مركز مراقبت از پوست در تهران كجاست؟
اما توجه به اين نكته نيز ضروري است كه نبايد پوست خود را بيش از حد بشوييد زيرا اين كار باعث از بين رفتن چربي و رطوبت طبيعي پوست مي شود. بهتر است اين كار را قبل از رفتن به رختخواب انجام دهيد و يك بار در شب هنگام بيدار شدن صورت خود را بشوييد
2. از تونر استفاده كنيد
تونر از فرمول خاصي ساخته شده است كه پوست را از چربي اضافي و ناخالصي هاي سطح پوست آزاد مي كند.
مقداري تونر بدون چربي مناسب براي پوست هاي چرب روي پد بريزيد و روي تمام پوست به جز چشم پخش كنيد و بگذاريد خشك شود.
براي حفظ رطوبت پوست، بايد يك بار در روز از يك تونر بدون الكل استفاده كنيد
مي توانيد با استفاده از گلاب و فندق جادوگر يك تونر خانگي درست كنيد.
3. از مرطوب كننده هاي مناسب استفاده كنيد
هنگام خريد و استفاده از مرطوب‌كننده‌ها، مراقب باشيد كه مرطوب‌كننده‌هاي صورت غير چرب، مات‌كننده و كاهش‌دهنده صورت خريداري كنيد و قبل از آرايش استفاده كنيد.
استفاده از مرطوب كننده هاي مرطوب كننده قبل از آرايش مي تواند چربي اضافي پوست را جذب كند و از براق شدن پوست بعد از آرايش جلوگيري كند.
4. لايه برداري پوست
براي آرايش خوب، بايد قبل از آرايش، پوست خود را لايه برداري كنيد.
همچنين بخوانيد: پك فوايد چشم و صورت (ضد چروك) را بشناسيد
اگر پوست چرب داريد، بايد 3 يا 4 بار در هفته لايه برداري كنيد. پوست چرب چربي زيادي توليد مي كند كه منافذ را مسدود مي كند و اگر قبل از آرايش اين روغن ها را پاك نكنيم، پوست شما براق مي شود، بنابراين از شستن پوست خودداري كنيد. پاك كننده هاي لايه بردار
5. از ماسك ضد چربي استفاده كنيد
قبل از آرايش، يك يا دو بار در هفته پوست خود را با يك ماسك جاذب روغن درمان كنيد تا پوستي صاف تر و كم چرب تر داشته باشيد. علاوه بر ماسك هاي شيميايي، مي توانيد از ماسك هاي طبيعي نيز براي از بين بردن چربي اضافي پوست خود استفاده كنيد.
6. من خوشحال نيستم
همچنين مي توانيد از گلاب براي متعادل كردن PH پوست خود استفاده كنيد. گلاب علاوه بر آبرساني به پوست، به تنظيم pH نيز كمك مي كند.

https://fatemehhabashi.com/oily-skin-makeup/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۱۵:۰۹ توسط:تيتر برتر موضوع: نظرات (0)