تیتر برتر تیتر برتر .

تیتر برتر

اقدامات مهمی که قبل از خرید کفش باید رعایت کنید

ما زمان‌های زیادی ما مجبور هستیم در مسیرهای کوتاه و بلند راه برویم. خرید کفش مناسب و با کیفیت به ما کمک می‌کند تا کم‌تر احساس خستگی کنیم و بعد از این زمان طولانی دچار کوفتگی بدن و بیماری‌های مختلف نشویم. امروزه علم ثابت کرده که یک کفش با کیفیت علاوه بر محافظت از پا از ابتلا به بیماری‌های مختلفی مانند دیسک کمر، آرتروز و دردهای مفصلی جلوگیری می‌کند. ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با ویژگی‌های یک کفش مناسب و فاکتورهای مهمی که باید هنگام خرید به آن توجه کنید، آشنا کنیم.

۱.کفش مهمانی، ورزش یا مجلسی؟

ابتدا تصمیم بگیرید که دقیقا برای چه نوع مراسمی قصد خرید کفش را دارید. آیا می‌خواهید یک کفش معمولی و زیبا برای مهمانی‌ داشته باشید یا یک کفش مناسب برای یک مراسم خاص؟ یا شاید هم صرفا برای ورزش و پیاده روی به دنبال خرید کفش راحت هستید. در کل ویژگی‌های هرکدام از این کفش‌ها می‌توانند با یکدیگر متفاوت باشند و شما باید برای خرید یک کفش مناسب هدف خود را از خرید کفش مشخص کنید.

 

۲. انتخاب یک جوراب مناسب

دومین مورد که تعداد کمی از افراد به آن توجه می‌کنند پوشیدن یک جوراب مناسب است. این امر می‌تواند تاثیر زیادی در راحتی و سایز پا داشته باشد. گاهی پوشیدن جوراب‌های شیشه‌ای و نازک در کفش‌های اسپورت مشکل زا می‌شود و شما به اشتباه فکر می‌کنید که کفش کاملا اندازه پای شماست. اما بعد از خریداری کفش و پوشیدن یک جوراب کلفت یا نخی تمام انگشتان پای شما به دیواره کفش فشرده می‌شوند. بنابراین بهتر است قبل از خرید کفش جوراب مناسبی بپوشید.

جوراب‌های نازک بیش‌تر برای صندل‌ها یا کفش‌های مجلسی مناسب هستند ولی ما به شما پیشنهاد می‌‌کنیم تا محض احتیاط یک جفت جوراب کلفت نیز همراه خود داشته باشید تا اگر دوست داشتید کفش‌های اسپورت و ورزشی را نیز امتحان کنید.

 

۳. دیابت و وسواس بیش‌تر در انتخاب کفش

 

اگر بیماری دیابت دارید نباید در خرید کفش مناسب و دلخواه خود عجله کنید. گردش خون شما به علت قند بالا ضعیف‌تر از افراد عادی می‌شود و این امر روی اعصاب بدن و پا تاثیر منفی می‌گذارد. بنابراین اگر پای شما زخم شود یا آسیب ببیند، دیرتر بهبود می‌یابد و همین می‌تواند برای شما مشکل زا شود‌. سعی کنید تا کفش چرمی و نرمی برای خود انتخاب کنید. این کفش نباید به انگشتان و کناره‌های پا برخورد کند و همچنین بخش میانی آن باید کاملا نرم باشد. اگر قصد خرید یک صندل پاشنه بلند دارید بهتر است به مدت طولانی آن را نپوشید‌.

 

۴. ناخن‌های کوتاه و انتخاب مناسب‌تر

 

ناخن‌های کوتاه و بلند هرکدام می‌توانند سایز کفش را برای شما متفاوت جلوه دهند. اگر ناخن شما بلند باشد، به راحتی به نوک کفش برخورد می‌کنند و شما به اشتباه تصور می‌کنید که کفش برای شما کوچک و تنگ است، در صورتیکه کاملا اندازه شماست. بنابراین شما باید قبل از خرید کفش آن را کوتاه کنید یا این که اجازه دهید که ناخن‌ها در یک اندازه مشخص باقی بمانند.

 

 

 

۵. قدم زدن با کفش جدید

 

در خرید کفش مورد علاقه خود عجله نکنید. حتما چند قدم با آن راه بروید یا حتی بدوید. شما با کفش‌های خود راه در طول روز راه می‌روید بنابراین هنگامی که نشسته‌اید و هیچ حرکتی ندارید نباید کفش خود را انتخاب کنید. راه رفتن باعث می‌شود تا انگشتان پای شما خم شوند و بخش‌های مختلف  مانند قوزک و سینه پا به کناره‌ی کفش برخورد کنند. این کار به شما کمک می‌کند تا اگر هر درد یا حس فشردگی در هرکدام از این ناحیه‌ها حس کردید از خرید کفش منصرف شوید و کفش دیگری انتخاب کنید. علاوه بر این دقت کنید که بخش میانی کفش نرم باشد و حس راحتی را به شما منتقل کند.جدید ترین کفش ها در کتپوش :

https://katpoosh.com/

 

 

 

ویژگی‌های یک کفش مناسب و با دوام

 

۱. سایز کفش متناسب با پای شماست:

شما می‌توانید با استفاده از شماره کفش قبلی خود سایز پای خود را به فروشنده بگویید. کفش مورد نظر نباید برای شما گشاد باشد وگرنه هنگام راه رفتن باید پای خود را به زمین بکوبید و این به عضلات ران و ساق پای شما فشار زیادی وارد می‌کند.

 

اگر در سن بلوغ هستید یا فرزندی در این سن دارید، از خرید کفش‌هایی که از پای او بزرگ‌تر هستند، خودداری کنید. به جای آن سعی کنید در کوتاه مدت کفش‌های جدید و با قیمت مناسب بخرید. علاوه بر این برخی خانم‌ها به ظاهر زیبای کفش بیش از حد توجه می‌کنند و همین باعث می‌شود تا با وجود سایز کوچک کفش، آن را استفاده کنند و پای آن‌ها به راحتی تاول بزند.

 

 

 

۲. پنجه‌ی کفش به انگشتان فشار وارد نمی‌کند:

اگر پنجه‌ی کفش ارتفاع یا زاویه مناسبی نداشته باشد باعث می‌شود تا انگشتان شما روی هم قرار بگیرند و به مرور باعث درد زیاد، میخچه بد فرم شدن استخوان خواهد شد. یک کفش با کیفیت فضای پنجه‌‌ی مناسبی دارد و تمام انگشتان پا می‌توانند به راحتی بالا و پایین بروند و حرکت کنند. یک راهکار برای تشخیص پنجه مناسب این است که با دست بخش جلویی کفش را فشار دهید اگر فاصله انگشتان پا با پنجه کفش زیاد بود به این معنی است که انگشتان فضای کافی برای تحرک دارند و کفش برای شما مناسب است.

 

۳. کف داخلی کفش شکل مناسبی دارد:

کف داخلی کفش باید به گونه‌ای طراحی شده باشد تا بتواند وزن بدن را در تمام سطح پا توزیع کند. بعضی کفش‌ها کاملا تخت هستند و کفه‌ی نرمی ندارند. این عامل در طولانی مدت به ستون فقرات شما آسیب جدی وارد می‌کند. سعی کنید کفش‌هایی را خریداری کنید که کف آن‌ها قوس داشته باشد چون هنگامی که پای خود را روی زمین می‌گذارید به پنجه و پاشنه‌ی شما فشار زیادی وارد نمی‌شود و احساس راحتی بیش‌تری می‌کنید.

 

۴. پشت کفش نرم و انعطاف پذیر است:

هنگامی که کفش دلخواه خود را می‌پوشید باید دقت کنید که پشت پای شما را نزند. گاهی قسمت پشتی کفش از مواد اولیه‌ی بی کیفیتی ساخته می‌شوند و بنابراین جنس سفت و غیر قابل انعطاف پذیری دارند‌‌. به همین دلیل به مرور پای شما را در اثر ساییدگی زخم می‌کنند. برای این که بتوانید تنگ بودن کفش را چک کنید و فاصله‌ی پشت کفش را با پاشنه بسنجید باید حدود بیست قدم راه بروید و یا انگشت خود را بین قوزک پا و کفش قرار دهید تا فاصله تقریبی برخورد پا با پشت را متوجه شوید. با این راهکار می‌توانید از هزینه اضافی بابت خرید کفش خودداری کنید و سلامت پای خود را افزایش دهید.

 

۵. پای شما را از آسیب‌های بیرونی حفظ می‌کند:

یک کفش مناسب باید بتواند شما را از سرما، گرما و باران حفظ کند. اگر آبی که روی سطح زمین ریخته به راحتی داخل کفش شود یعنی زیره کفش شما آسیب دیده و یا بی کیفیت است. همچنین یک کفش مناسب هنگامی که پای شما پیچ می‌خورد، باید ضربه وارد شده را تا حد زیادی دفع کند. بنابراین آسیب کم‌تری به پای شما وارد می‌شود.

 

۶. پاشنه کفش ارتفاع مناسبی دارد:

کفش‌های لژدار و کفش‌هایی که حدود ۳ سانتی متر ارتفاع دارند برای خانم‌ها بسیار مناسب هستند. آن‌ها  باعث می‌شوند وزن ‌خانم‌ها روی تمام پاها تقسیم شود و بنابراین آن‌ها تعادل خود را بهتر حفظ خواهند کرد. صندل‌ها و کفش‌هایی که پاشنه ۱۲ سانتی متری دارند می‌توانند باعث بروز بیماری مختلف مفصلی شوند. برای آقایان نیز کفش‌هایی که پاشنه دو سانتی متری دارند قابل قبول هستند. همچنین اگر ساق پای شما کمی ضعیف است باید از کفش‌هایی استفاده کنید که لژدار هستند.

 

۷. زیره کفش مناسب از دوام بالایی برخوردار است:

زیره‌، بخش بیرونی کفش است که با زمین تماس دارد. این بخش در طرح‌‌ها و رنگ‌‌های مختلفی تولید می‌شود و به همین دلیل زیبایی خاصی به کفش می‌بخشد. زیره کفش باید در برابر سرما مقاوم باشد و از جنس لاستیک یا تی پی یو باشد تا باعث لیز خوردن شما روی سطوح مرطوب نشود. لاستیک اصطکاک بالایی دارد و انعطاف پذیر است به همین دلیل شما می‌توانید با این نوع کفش‌ها به راحتی و ساعت‌ها راه بروید. علاوه بر زیره‌‌ی لاستیکی، زیره‌ی پی وی سی نیز برای کفش‌ها بسیار مناسب است چون علاوه بر سبک بودن، مقرون به صرفه است و طرح‌های مختلفی از آن در بازار موجود است. همچنین امکان شکستگی نیز ندارد.

 

۸. رویه‌ی کفش‌ جریان هوا را در پا تنظیم می‌‌کند:

 

رویه‌ی کفش‌ها معمولا از پارچه، پلاستیک و یا چرم ساخته می‌شوند. رویه چرم طبیعی کم‌تر پاره و ساییده می‌شود و مقاومت بالاتری نسبت به نوع مصنوعی آن دارد. علاوه بر این چرم طبیعی عایق خوبی گرما است و دمای پای شما را در کفش تنظیم می‌کند. رویه‌ی پلاستیکی معمولا برای کفش‌های اسپرت استفاده می‌شود و در برابر گرما مقاومت کمی دارد.

بنابراین پای شما به راحتی در آن عرق می‌کند و بو می‌گیرد‌. با این حال این رویه‌ها ارزان‌تر از نوع چرم هستند. نوع دیگر رویه کفش، میکروفیبر است که معمولا از فیبر پلی استر تولید می‌شود. این رویه الیاف کم‌تری دارد و بسیار سبک و نرم است. علاوه بر این جریان هوای خوبی در کفش ایجاد می‌کند و حتی اگر جوراب نداشته باشیم به پا آسیب زیادی وارد نمی‌کند.

 

 

سخن پایانی

 

امروزه انتخاب و خرید کفش کار آسانی است اما بیماری‌هایی که کفش‌های نامرغوب در پا ایجاد می‌کند، می‌تواند آسیب‌های جدی به پا وارد کند. اگر شما با ویژگی‌‌های یک کفش مناسب آشنا باشید می‌توانید تا حد زیادی جلوی این آسیب‌ها را بگیرید. امیدواریم با خواندن این مقاله بتوانید یک کفش با کیفیت تهیه و تا مدت طولانی از آن استفاده کنید.

 

 

 

 

 


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۵۸:۴۸ توسط:تیتر برتر موضوع: نظرات (1)