تیتر برتر تیتر برتر .

تیتر برتر

انواع کولر گازی

انواع کولر گازی

سیستم های تهویه مطبوع برای کنترل هوای اطراف ما طراحی شده اند. هدف از تهویه مطبوع ایجاد مکانی است که افراد را راحت کند یا به این روند کمک کند. در ادامه با سه نوع کولر گازی چیلر، داکت اسپلیت و فن کویل بیشتر آشنا می شویم.

 

یخچال چیست؟

چیلر اصطلاحی است که برای توصیف دستگاهی به کار می رود که دمای سیالی مانند آب یا خنک کننده دیگر یا یک محیط حرارتی را کنترل می کند که دمای آن توسط یک سیکل تبرید کنترل می شود. برای تهویه مطبوع، کولر برای سرمایش که یک وسیله خنک کننده است رایج است، اما امروزه هم به عنوان سرمایش و هم به عنوان گرمایش استفاده می شود.

چیلرها و برج های خنک کننده بسیار شبیه به هم هستند، اما به طور دقیق هر کدام نقش متفاوتی دارند. عملکرد برج خنک کننده عمدتاً خنک کردن آب خنک کننده تجهیزات تهویه مطبوع است. با افزایش دما، آب سرد با استفاده از نیروی هوای بیرون برای کاهش دما خنک می شود.

 

انواع دستگاه های خنک کننده

کولر مواد را از دستگاه خارج کرده و خنک می کند. گرمای آزاد شده باید توسط خود مایع خنک کننده حذف شود. و راهی هست انواع مختلفی از سیستم های خنک کننده مانند خنک کننده هوا و خنک کننده آبی وجود دارد.

 

چیلر هوا خنک

کولر هوا هوا را به مبدل حرارتی می فرستد و کولر هوا را خنک می کند. موتور فن روی کولر نصب می شود و به راحتی نصب می شود، اما از آنجایی که گرمای لوله اگزوز در اتاق موجود است، ممکن است تجهیزات تهویه در نزدیکی آن باشد.

گاز فشرده شده در کمپرسور در کندانسور (رادیاتور) خنک شده و به مایع تبدیل می شود. از یک مدار گاز خنک کننده و یک مدار آب در گردش تشکیل شده است و چیلر با استفاده از گاز خنک کننده آب در گردش را گرم و خنک می کند.

 

خنک کننده آب

چیلر آب خنک نوعی سیستم است که از برج خنک کننده برای خنک کردن آب استفاده می کند. آب خنک کننده آب خنک کننده خنک می شود. این کولر مزایایی مانند راندمان خنک کنندگی بالا دارد و گرما را وارد اتاق نمی کند. خنک کننده فعال رادیاتور آب خنک، آب است. چیلر جذبی یک چیلر آب سرد است که در برنامه های تهویه مطبوع بزرگ استفاده می شود. در این موارد کولر گازی مرکزی محسوب می شوند. چیلر آب سرد یک دستگاه تهویه مطبوع برای ساختمان های متوسط ​​و بزرگ است.

 

اطلاعات بیشتر: https://www.fardanews.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-2/1214075-%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D9%87%D9%88%DB%8C%D9%87-%D9%85%D8%B7%D8%A8%D9%88%D8%B9


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۳۱:۰۳ توسط:تیتر برتر موضوع: نظرات (0)