تیتر برتر تیتر برتر .

تیتر برتر

انتخاب رشته آزمون سراسری 1402

انتخاب رشته کنکور دولتی 1402 آغاز شد. تمامی داوطلبان کنکور سراسری 10 روز فرصت دارند تا پس از مطالعه راهنمای جامع انتخاب رشته کنکور سراسری و بررسی ضوابط و مهارت ها با توجه به جایگاه خود، فرم انتخاب رشته در برنامه سنجش آموزش کشور را تکمیل و 150 انتخاب خود را برنامه ریزی کنند. و تعادل..

انتخاب رشته کنکور دانشگاه های کشور مرحله بسیار مهمی است چرا که ندانستن این زمان باعث می شود افراد از فرم انتخاب و عدم امکان قبولی در رشته مورد علاقه خود غافل شوند. افرادی که بر اساس کارنامه اول کنکور 1402 مجاز به انتخاب رشته در دوره های حضوری و ناپیوسته هستند، می توانند در فرآیند سنجش به صورت آنلاین فرآیند انتخاب رشته خود را انجام دهند. زمان انتخاب رشته برای آزمون ورودی دانشگاه ها عموماً اواسط مرداد ماه است و داوطلبان می توانند بر اساس در دسترس بودن دانشگاه ها انتخاب کنند.

عزیزم اگر شما هم میخواهید انتخاب رشته کنید بهتر است طبق دستور اساتید در زمان مشخص شده این کار را انجام دهید. مشاور آموزشی برجسته ایران تمامی نکات مرتبط را بررسی کرده و طی 13 مرحله مشخص اقدامات لازم را برای انتخاب رشته موفق انجام می دهد.

 

راهنمای جامع انتخاب رشته کنکور سراسری 1402

انتخاب رشته کنکور سراسری گامی بسیار مهم و سرنوشت ساز برای داوطلبان می باشد و در صورت انجام صحیح انتخاب رشته مسیر موفقیت برای ادامه تحصیل در رشته مورد نظر خود برای داوطلبان هموار خواهد شد. داوطلبانی که حق انتخاب رشته را دارند باید وضعیت تحصیلی خود را بررسی کرده و کارنامه اولیه کنکور سراسری را تجزیه و تحلیل کنند و دفترچه راهنمای انتخاب رشته گروه آزمایشی خود را به دقت مطالعه و رشته مورد علاقه خود را اولویت بندی کنند.

در این مرحله هر داوطلب می تواند 150 کد منطقه محلی را انتخاب کند که چیدمان این گزینه ها جزء اصلی و حساس انتخاب رشته محسوب می شود. در صورت اشتباه در اولویت بندی انتخاب محل ممکن است داوطلب فرصت قبولی و ورود به دانشگاه مورد نظر را از دست بدهد که در حال حاضر هزینه ای پرداخت نمی شود.

برای موفقیت در انتخاب رشته مناسب و تخصصی، اطلاع از انتخاب رشته، ترتیب اهمیت انتخاب ها، تحلیل صحیح کارنامه اولیه کنکور سراسری و ... بسیار مهم است. با دانستن این موارد، هر داوطلبی می تواند فرم انتخاب رشته کنکور 1402 را به بهترین نحو پر کند و در نهایت به نتیجه دلخواه برسد. با توجه به نزدیک شدن به زمان انتخاب رشته کنکور سراسری در ادامه توضیحات جامعی در مورد تاریخ و شرایط ارائه خواهیم داد.

1402 هنگام انتخاب رشته کنکور سراسری

 

سازمان سنجش همزمان با اعلام نتایج، اطلاعیه ای مبنی بر زمان دقیق انتخاب مسیر کنکور سراسری در سامانه خود منتشر می کند. همانطور که قبلا اشاره کردیم، کارنامه داوطلبان در آزمون امسال را می توان در دهه اول از آنها دریافت کرد. طبق روال معمول پس از دو روز مراحل انتخاب رشته آغاز می شود. سال گذشته به متقاضیان 3-4 روز فرصت داده شد تا انتخاب خود را ثبت کنند. داوطلبان امسال می توانند مرحله مقدماتی کنکور سراسری را در روزهای 14 تا 28 مرداد ماه پشت سر بگذارند.

البته تمدید این تاریخ برای افرادی که بنا به دلایلی انتخاب رشته نکرده اند امکان پذیر است، اما توصیه می کنیم برای تکمیل فرم مربوطه آن را به روزهای آخر موکول نکنید. زیرا ممکن است به دلیل ترافیک بالای داوطلبان، مشکلات اینترنتی یا ارجاع به سایت این اتفاق بیفتد. لازم به ذکر است چنانچه داوطلبان گرامی به هر دلیلی نتوانند در این مدت انتخاب رشته خود را انجام دهند، امکان اعتراض بعدی را نخواهند داشت. بنابراین توصیه می شود توصیه های دولتی انتخاب دامنه را نادیده نگیرید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

تحلیل کارنامه مقدماتی کنکور سراسری 1402

پس از انتشار نتایج اولیه کنکور سراسری، اطلاعات بسیار دقیق و مفیدی در اختیار داوطلبان قرار می گیرد تا داوطلبان بتوانند انتخابی بی نقص و دقیق نسبت به رشته داشته باشند. با استفاده از این اطلاعات متقاضی از وضعیت پاسخنامه سوال کنکور 1402، رتبه، تراز و وضعیت جواز انتخاب رشته در دوره های حضوری و غیر حضوری مطلع می شود.

بر این اساس تحلیل و ارزیابی دقیق تمامی بخش های این کارنامه در انتخاب رشته کنکور 1402 که به تشریح وضعیت رفاهی داوطلبان در بخش های مختلف این گزارش می پردازد، تأثیر بسزایی دارد. کارنامه کنکور سراسری از قسمت های مختلفی تشکیل شده است. هر بخش یک مجموعه داده را بررسی می کند. در این بخش به این بخش ها پرداخته ایم:

جزئیات ثبت نام نامزدها

تست اطلاعات گروهی

موقعیتی که در هر رشته باید یک رشته انتخاب شود

رتبه و نمره کل نهایی کنکور داوطلب

 

کد انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402 برای متقاضیان رشته دانشگاه آزاد

متقاضیان برای انتخاب رشته های دانشگاهی باید فاکتورهایی مانند تراز تعداد، سطح کلاس و سطح کلاس خود را در نظر داشته باشند و بر اساس آن رشته کنکور سراسری را انتخاب کنند. علاوه بر این، هیئت انتخاب زمین فدرال می تواند به شما در فرآیند انتخاب زمین کمک زیادی کند.

در قسمت اطلاعات ثبت نام و آزمون کارنامه، استان بومی داوطلب، منطقه بومی و قطب بومی نیز درج شده است که می توان گفت به اطلاعاتی مانند معدل و وضعیت دانش آموزان توجه می شود. همه کاندیداهای داخل طاقچه پذیرش و رشته مربوطه شانس بیشتری برای پذیرش نسبت به داوطلبان خارج از آن بوم خواهند داشت. بر اساس این سهمیه، دانشگاه ها 80 درصد ظرفیت کد رشته محل را به متقاضیان بومی و 20 درصد دیگر از ظرفیت کد رشته ها را به متقاضیان غیربومی در رشته ها و رشته های کمتر پرطرفدار مانند پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی اختصاص می دهند. کمیته ارزیابی علمی این میزان به 60 درصد کاهش می یابد و 40 درصد متقاضیان غیر بومی پذیرش می شوند.

از جمله مناطق سهمیه ای تعیین شده کنکور سراسری، یکی از سهمیه های 5 و 25 شهدا، قهرمانان، خانواده شهدا مناطق 1، 2 و 3 می باشد. پس از تایید سهمیه، هر فرد در گروهی قرار می گیرد که با سهمیه آنها مطابقت دارد و با افراد گروه مقایسه می شود.

 

کلیه داوطلبان مشمول سهمیه شهدا و رزمندگان آزمایشی 1402 که سهمیه آنها به تایید مرجع ذیربط رسیده باشد مشمول این بند می شوند و بر این اساس وضعیت داوطلبان بررسی می شود. .

اما اگر می خواهید بدانید کدام قسمت از این کارنامه برای انتخاب کنکور سراسری مهم است؟ گروه بندی کرده و سطح فروش گروه کوچک خود را اضافه کنید.

 

اهمیت انتخاب رشته آزمون سراسری

دانش آموزان عزیزی که یک سال است خود را برای رقابتی سخت آماده کرده اند و در جلسه امتحان حاضر شده اند، این روزها باید مرحله مهم دیگری را در زندگی خود بگذرانند که انتخاب رشته کنکور سراسری است. حساسیت این سطح بسیار مهم است زیرا می تواند مسیر زندگی فرد را تغییر دهد.

 

مشاهده ادامه: https://pourdastmalchi.net/services/انتخاب-رشته-سراسری/


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ساعت: ۰۸:۱۱:۲۲ توسط:تیتر برتر موضوع: نظرات (0)